Poczta Polska: nietrafione prezenty można zwrócić za darmo

  

Polacy coraz więcej kupują w internecie i coraz częściej korzystają z możliwości zwrócenia zakupów do e-sklepu. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku liczba e-zwrotów realizowanych przez Pocztę Polską wzrosła o 92% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Możliwość łatwego odesłania towaru do sklepu internetowego stopniowo staje się standardem zakupowym.

W ramach programu Allegro SMART! możliwy jest bezpłatny zwrot zakupionego artykułu, na który klient z reguły ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Przed odesłaniem towaru należy każdorazowo upewnić się czy sprzedający na Allegro.pl przewiduje taką czynność i w jakim terminie należy jej dokonać. Formularz zwrotów znajduje się w zakładce „kupione” na koncie klienta. Wystarczy go wypełnić, wybrać sposób dokonania zwrotu i udać się z wydrukowaną etykietą i paczką do jednej z ponad 4300 placówek pocztowych (nie dotyczy Agencji Pocztowych).

W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:

  • zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
  • bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
  • zwrot odbywa się na koszt kupującego.

Warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską. Do dyspozycji klienta chcącego odesłać towar przygotowany jest interaktywny formularz eZwrotów.

Informacje dotyczące e-zwrotów dostępne są na stronie www Poczty Polskiej w zakładce Paczki listy/Zwroty: http://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/zwroty/.

Informacje dotyczące e-zwrotów dla sprzedawców znajdują się na stronie www Poczty Polskiej w zakładce: Biznes/Wysyłka towarów/Zwroty: http://www.poczta-polska.pl/biznes/towary/zwroty/.